× כניסה הדף שלי יצירת דף אדוויזר להתנתק חיפוש סוכן מודל צ'יליאני השתלמות מודל צ'יליאני גמל גמל להשקעה חסכון לכל ילד יצירת קשר תקנון שימוש
קישורים
הר הכסף הר הביטוח המסלקה הפנסיונית

 

איילון ביטוח במחצית ראשונה חזקה - המניה זינקה היום כ 6%+

איילון ביטוח מסכמת מחצית ראשונה חזקה ורבעון נוסף של גידול בהכנסות וברווחיות. הרווח הכולל ברבעון השני הסתכם לכ-37.7 מיליון שקל – זינוק של 52% לעומת הרבעון המקביל אשתקד; הרווח במחצית הסתכם ל-76.9 מיליון שקל, פי 2.3 לעומת המחצית הראשונה אשתקד

שרון רייך, מנכ״ל איילון ביטוח, צילום: רמי זרניגר
שרון רייך, מנכ״ל איילון ביטוח, צילום: רמי זרניגר
איילון ביטוח פרסמה היום את התוצאות הכספיות לרבעון השני לשנת 2024 מהן עולה כי התוכנית האסטרטגית אותה מיישמת ההנהלה ממשיכה להניב תוצאות חיוביות. במהלך הרבעון השני הציגה החברה רווח כולל שהסתכם בכ-37.7 מיליון שקל, גידול של 52% לעומת רווח של כ-24.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום המחצית הראשונה הרווח הכולל זינק פי 2.3 והסתכם בכ-76.9 מיליון שקל לעומת המחצית הראשונה של 2023. 

ברבעון השני, רשמה החברה שיפור ברווח החיתומי של 60.8 מיליון ש"ח שהסתכם בכ-81.6 מיליון שקל לעומת רווח של כ-20.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, ההפסד הפיננסי (ללא השפעת ריבית) לרבעון השני הסתכם בכ-36.2 מיליון ₪ לעומת רווח של כ-44.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, אשר נבע הן מתשואות שליליות בשוק ההון, שהשפיעו על תיק הנוסטרו והן משינויים במדד שהיו בשיעורים גבוהים ברבעון השני לעומת תקופה מקבילה אשתקד. 

החברה פרסמה את דוח יחס כושר הפירעון, נכון ליום 31 בדצמבר 2023, לפיו חל שיפור משמעותי ביחס כושר הפירעון שלה בתקופת הפריסה העומד על 123% (לעומת 106% ליום 31 בדצמבר 2022).

בסיכום המחצית הראשונה רשמה החברה תשואה על ההון של כ-21% והתשואה על ההון לרבעון השני הסתכמה בכ-20%

סך דמי ביטוח ברבעון השני הסתכמו לכ-1 מיליארד שקל, לעומת סך דמי ביטוח של כ-995 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה עלו סך דמי הביטוח בכ-10% לכ-2.3 מיליארד שקל, לעומת סך דמי ביטוח של כ-2.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בתחום הביטוח הכללי, קטן היקף הפרמיות ברבעון השני בכ-5% לכ-655.4 מיליון שקל, לעומת סך של כ-692.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה גדל היקף הפרמיות בכ-9% לכ-1.62 מיליארד שקל, לעומת סך של כ-1.48 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהיקף הפרמיה נובע מכל ענפי הפעילות.

בתחום ביטוח החיים, גדל היקף הפרמיות בכ-9% ברבעון השני לכ-172 מיליון שקל, לעומת סך של כ-157.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מעלייה בפרמיות בגין פוליסות ריסק קולקטיביות ופוליסות ריסק פרט. במחצית הראשונה של השנה הסתכם היקף הפרמיות בכ-340.2 מיליון שקל, גידול של 6.6% לעומת היקף של 318.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בתחום ביטוחי הבריאות, גדל היקף הפרמיות ברבעון הראשון בכ-25% לכ-181.1 מיליון שקל, לעומת כ-144.8  מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מעלייה בהיקף המכירות של פוליסות הוצאות רפואיות פרט, פוליסות בריאות קולקטיב ופוליסות עובדים זרים. במחצית הראשונה של השנה הסתכם היקף הפרמיות בכ-338.9 מיליון שקל, גידול של 17.2% לעומת היקף של 289 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

תוצאות הפעילות לפי מגזרים

במגזר הביטוח הכללי רשמה החברה ברבעון השני רווח כולל של כ-47.1 מיליון שקל, לעומת רווח כולל של כ-61.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה במגזר רווח כולל של 108.2 מיליון שקל, לעומת רווח כולל של כ-89.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

במגזר ביטוח הבריאות רשמה החברה ברבעון השני רווח כולל של כ-2.6 מיליון שקל, לעומת הפסד כולל של כ-9.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה במגזר הפסד כולל של 8.6 מיליון שקל, לעומת הפסד כולל של כ-24.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד

במגזר ביטוח החיים וחיסכון ארוך טווח רשמה החברה ברבעון השני רווח כולל של כ-11.9 מיליון שקל, לעומת הפסד כולל של כ-20.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה במגזר רווח כולל של 24.5 מיליון שקל, לעומת הפסד כולל של כ-18.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד

ממאזן החברה עולה כי, נכון ליום 30 ביוני 2024 , מנהלת איילון ביטוח נכסים בהיקף כולל של כ-16.5 מיליארד שקל. הון החברה הסתכם בכ-782 מיליון שקל לעומת 705 מיליון שקל ב31/12/2023.

אירועים נוספים בתקופת הדוח ולאחריו:

בתחילת חודש יולי לאחר שהתקיימו כלל התנאים המתלים לעסקה, הודיעה חברת איילון ביטוח על השלמת העסקה לרכישת הבעלות המלאה (100%) בחברת ווישור ביטוח, שהיא חברת בת של ווישור גלובלטק, כנגד הקצאת מניות באיילון ביטוח. לאור השלמת המהלך הגדילה ווישור גלובלטק את אחזקותיה באיילון מ-67.26% לכ-73.9% ואיילון מחזיקה ב-100% ממניות ווישור ביטוח.

שרון רייך, מנכ"ל איילון ביטוח: "הרבעון השני של השנה היווה הוכחה מצוינת נוספת לשיפור המתמשך בתוצאות החברה, למיקוד ברווחיות ולאיתנותה הפיננסית מאז החלנו את יישום האסטרטגיה הנוכחית. ההישגים של גידול בהכנסות והרווחיות החיתומית סייעו לשמור על המשך הצמיחה והמומנטום החיובי, למרות שברבעון השני נרשמו תשואות שליליות בשוק המקומי וירידה בתשואות השווקים בחו"ל בשיעור ניכר לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה ובנוסף למדד הגבוה ברבעון השני. 

החל מהדוחות הבאים יאוחדו דוחות איילון ו-ווישור ביטוח. השלמת עסקת הרכישה בחודש שעבר מייצרת חיבור נכון בין עולם הביטוח הדיגיטלי לעולם הביטוח המסורתי, חיבור אשר מביא עמו יתרונות אסטרטגיים ויציף ערך סינרגטי עבור שתי החברות ולציבור בעלי המניות באיילון.

איילון מציבה את נושא השירות במרכז האסטרטגיה שלה וממשיכה לקצור הישגים בתחום. מדד שירות רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון שפורסם בחודש שעבר, דירג את איילון בראש ברמת השירות במגוון פרמטרים והציג שיפורים מתמשכים. בנוסף, בסקר לשכת סוכני הביטוח בישראל בביטוחי הבריאות שפורסם לאחרונה, איילון דורגה בראש בפרמטרים של הוגנות, ייחודיות מוצרי הבריאות ואי פגיעה בסוכני הביטוח באמצעות תחרות ופעילות ישירה וכן במקום השני בדירוג הכולל. 

כמו כן, זכינו לדירוג הגבוה ביותר במדד 'מעלה ESG' לאחריות תאגידית, זו שנה שנייה ברציפות. הדירוג משקף את המאמץ היומיומי והשקעתנו הרבה בהטמעת שיקולים חברתיים, סביבתיים וערכיים שנועדו לשרת בראש ובראשונה את מבוטחי החברה. כולנו מייחלים להחזרת החטופים ולשלום חיילנו בגבולות ונמשיך לפעול לחיזוק המשק והקהילה בישראל, גם בתקופה מורכבת זו." 

לגרף איילון לחצו כאן

18 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 6.98 מיליון באיילון
קרנות נאמנות שמחזיקות את איילון. לרשימה המלאה


אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות


arrow