× כניסה הדף שלי יצירת דף אדוויזר להתנתק חיפוש סוכן מודל צ'יליאני השתלמות מודל צ'יליאני גמל גמל להשקעה חסכון לכל ילד יצירת קשר תקנון שימוש
קישורים
הר הכסף הר הביטוח המסלקה הפנסיונית

 

עלייה של 8% במספר בעלי רישיון סוכן ביטוח וירידה של 12% במספר היועצים הפנסיוניים

עפ"י רשות שוק ההון: עלייה של 8% במספר בעלי רישיון סוכן ביטוח וירידה של 12% במספר היועצים הפנסיוניים

Image by Gerd Altmann from Pixabay
Image by Gerd Altmann from Pixabay
ב-2021 הסתכמו העמלות שקיבלו סוכני הביטוח ב-9.6 מיליארד ₪ לעומת 9.04 מיליארד ₪ ב-2020.

לא קמפיין "שוקה", לא הגידול בביטוחים הישירים, לא התחרות מסוכנויות חברות כרטיסי האשראי, ולא הרגולציה הנוקשה כלפי סוכני הביטוח, משפיעים על סוכני הביטוח,ש מסתבר שמספרם דווקא הולך וגדל.

"יש היום כ-13,700 סוכני ביטוח בעלי רישיון יחיד, רובם (כ-12 אלף) מחזיקים ברישיון סוכן ביטוח יחיד והשאר מחזיקים ברישיון יועץ ומשווק פנסיוני. מדובר בעלייה של 8% במספר בעלי רישיון סוכן ביטוח יחיד בארבע השנים האחרונות. מנגד, חלה ירידה של 12% במספר היועצים והמשווקים הפנסיוניים".

הנתונים הללו מפורסמים בגיליון האחרון של "ביטוח ופיננסים" של לשכת סוכני הביטוח. את הנתונים חשף רו"ח יניב בר צבי, מנהל מחלקות אשראי, פינטק, סוכנים ויועצים ברשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בהרצאה שנשא בכנס הבריאות של לשכת סוכני הביטוח שהתקיים לפני כשבועיים.

נתון מעניין נוסף שגילה רו"ח בר צבי היה, שב-2021 הסתכמו העמלות שקיבלו סוכני הביטוח מחברות הביטוח וגופי הפנסיה ביותר מ-9.6 מיליארד שקל. מבדיקה שעשינו ברשות שוק ההון, היקף העמלות ב-2020 הסתכם ב-9.05 מיליארד ₪ (בשנה זו חסרו לסוכנים בעיקר העמלות מביטוחי הנסיעות לחו"ל בשל מגפת הקורונה).

עוד עולה מהנתונים, כי שיעור העמלות בתחום ביטוחי הבריאות תופס כבר כ-23% מסך עמלות סוכני הביטוח; ביטוח חיים 30.2%; ביטוח כללי כ-28%; פנסיה וגמל 18.7%.

היקף הפרמיות מביטוח הבריאות גדל ב-133% בעשור האחרון 

הרצאתו של רו"ח בר צבי התמקדה בנושא רפורמת רישיון סוכן הבריאות (תוספת של ענף רביעי כרישיון סוכן ייחודי נפרד), שפורסמה במאי האחרון כתזכיר חוק של האוצר. על פי נתוני הרשות, היקף הפרמיות בתחום ביטוח הבריאות גדל ב-133% בעשור האחרון, ליותר מ-12 מיליארד שקל. "זה מעיד על החשיבות הדרמטית שמייחס הציבור לענף זה," אמר רו"ח בר צבי, "בייחוד כשהמערכת הציבורית מתקשה לפעמים לתת מענה לכל אזרח, דווקא עולם הבריאות הפרטי יכול לתמוך במערכת הציבורית, לדאוג לשיפור השירות לאזרח וגם להציע שירותים שהמערכת הציבורית לא יכולה להציע", אמר רו"ח בר צבי. "עולם הבריאות הוא עולם תוכן שעומד היום בפני עצמו, וזה מה שהוביל לייזום הרפורמה שלנו להוספת ענף רביעי לשלושת הענפים – ימי, כללי ופנסיוני – שעומד בפני עצמו," הדגיש.

כפי שמצוין ב"ביטוח ופיננסים", בר צבי סקר את עקרונות הרפורמה שבמרכזן הגברת המקצועיות של סוכן הבריאות באמצעות עיבוי ההכשרה שלו ומבחני הסמכה והתמחות ייחודיים. מומחיות שלדבריו תגביר את הנגישות של הציבור למוצרים של ביטוחי הבריאות: "הרפורמה מסתכלת קדימה; לכן, קבענו שמי שעוסק כיום במכירת ביטוחי בריאות רשאי להמשיך בכך; מי שלא עוסק בביטוח בריאות וירצה לעסוק בתחום זה, יצטרך לעבור, לאחר הרפורמה, את ההכשרה והרישוי הייחודיים," אמר.

לא התייחס להמלצות הלשכה לגבי הרפורמה

יש לציין, כי לשכת סוכני הביטוח הביעה תמיכה עקרונית ברפורמת רישיון סוכן הבריאות, אבל בנייר עמדה שהעביר בנושא נשיא הלשכה שלמה אייזיק, לרשות שוק ההון, המליצה הלשכה לייחד את ענף הבריאות יחד עם מוצרי החיים/פנסיוני תחת "ענף סיכוני חיים. עוד המליצה הלשכה לחייב ברישיון הייחודי כל מי שעוסק בתיווך מוצרי בריאות בגוף מוסדי (הכוונה למוכרנים בחברות הביטוח. ק.מ.). לאכזבת ראשי הלשכה, בר צבי לא התייחס להמלצות של אייזיק, וכרגע נראה שהרפורמה תתמקד בסוכני בריאות בלבד.


אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות


arrow