× כניסה הדף שלי יצירת דף אדוויזר להתנתק חיפוש סוכן מודל צ'יליאני השתלמות מודל צ'יליאני גמל גמל להשקעה חסכון לכל ילד יצירת קשר תקנון שימוש
קישורים
הר הכסף הר הביטוח המסלקה הפנסיונית

 

"סיום כהונת יו"ר מגדל אחזקות אינה עומדת על הפרק"

מגדל הודפת פרסומים על פרישה מוקדמת של חנן מלצר מתפקידו

חנן מלצר, צילום: אתר בית המשפט
חנן מלצר, צילום: אתר בית המשפט
בעקבות פרסומים בתקשורת הכלכלית על כך שיו"ר מגדל אחזקות חנן מלצר (שופט ביה"מ העליון בדימוס) שוקל לפרוש מתפקידו בטרם מועד, טוענת מגדל אחזקות, כי הפרסומים לא נכונים: "סיום כהונתו של יו"ר מגדל אחזקות, השופט (בדימוס) חנן מלצר אינו עומד כרגע על הפרק," נמסר.

חנן מלצר נכנס לתפקידו כיו"ר מגדל אחזקות באפריל 2022, וכהונתו מתחדשת באספה הכללית של החברה מדי שנה. חידוש הכהונה שלו באספה הכללית צפוי במרץ 2025. ואולם, על פי אותם פרסומים, המוכחשים כאמור בידי מגדל, נטען כי מלצר שוקל להודיע כי לא ימשיך לכהונה נוספת ויפרוש עוד קודם למועד כינוס האספה הכללית הבאה. הפרסומים קושרים את שיקוליו של מלצר לביקורת שעורכת רשות שוק ההון בימים אלה במגדל, שעלולה להביא לממצאים נגד מלצר. אך במגדל אחזקות מבקשים להדגיש, כי הביקורת המבוצעת בידי רשות שוק ההון היא מול מגדל ביטוח ולא מגדל אחזקות. 

רשות שוק ההון יצאה אשתקד בביקורת חריפה נגד ההתנהלות במגדל, ובמכתב מדצמבר של הממונה אל מגדל, נטען בין היתר, כי הדרישה כלפי חנן מלצר (להפרדת מקום מושבו ק.מ.) באה על רקע טענות על מעורבותו של מלצר בניהולה של מגדל ביטוח. הרשות טענה נגד בעלי השליטה שלמה אליהו ונגד היו"ר מלצר, לניהול לא תקין של החברה. בין היתר, ציין הממונה את התנהלות מלצר ואליהו לגבי מינוי אגסי לתפקיד מנכ"ל מגדל ביטוח, בלי שהדבר הובא לאישור הדירקטוריון מראש.

יש לציין, כי בית המשפט קיבל את עתירה מנהלית שהגישה מגדל אחזקות נגד הממונה, ופסק כי הוראת הממונה עמית גל בדבר הפרדת מקום המושב של היו"ר חנן מלצר מיתר בעלי התפקידים במגדל ביטוח, מבוטלת.


אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות


arrow