× כניסה הדף שלי יצירת דף אדוויזר להתנתק חיפוש סוכן מודל צ'יליאני השתלמות מודל צ'יליאני גמל גמל להשקעה חסכון לכל ילד יצירת קשר תקנון שימוש
קישורים
הר הכסף הר הביטוח המסלקה הפנסיונית

 

השוואת ריבית על פיקדונות בבנקים - דירוג הבנקים הגדולים

ריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי בהחלטת הריבית האחרונה, והבנקים ממשיכים להציג רווחי שיא בדוחותיהם הכספיים גם ברבעון השני של 2024. מי הבנק שהרוויח הכי הרבה ברבעון, ואיזה בנק יעניק לכם את הריבית הגבוהה ביותר על פיקדונות?! השוואת פאנדר בין חמשת הבנקים הגדולים וסיכום רבעון - הבנק הרווחי ביותר הוא לא זה שייתן לכם את הריביות הטובות ביותר

ריביות על פיקדונות בבנקים / מזרחי טפחות, צילום: יחצ מזרחי טפחות; הבנק הבינלאומי, צילום: הבינלאומי; תמונות הבנקים: dreamstime; עיבוד: פאנדר
ריביות על פיקדונות בבנקים / מזרחי טפחות, צילום: יחצ מזרחי טפחות; הבנק הבינלאומי, צילום: הבינלאומי; תמונות הבנקים: dreamstime; עיבוד: פאנדר

רווחי הבנקים הגדולים ממשיכים להרקיע שחקים, גם ברבעון השני של 2024 

ב-8 ביולי השנה, החליטה הוועדה המוניטרית בבנק ישראל, בפעם הרביעית ברציפות, להותיר את הריבית ללא שינוי על רמה של 4.5%. החלטה מובנת נוכח המלחמה המתמשכת והגירעון המדיני. ריבית ברמה של 4.5 אחוזים עדיין נחשבת גבוהה, והיא תומכת ברווחי השיא הצומחים של הבנקים.

חמשת הבנקים הגדולים בישראל פרסמו בשבוע שעבר את הדוחות הכספיים שלהם לרבעון השני של 2024, ומהם עולה כי הבנקים ממשיכים לגרוף רווחים בהיקפים אדירים. הרווח המצרפי של הבנקים ברבעון השני של השנה עלה לסך של כ-7.6 מיליארד שקל, לעומת רווח מצרפי בסך של כ-7.5 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה. 

איזה בנק השיג את הביצועים הטובים ביותר ברבעון השני של השנה, ומי במקום האחרון?

בנק לאומי רשם את הרווח הנקי הגבוה ביותר מבין חמשת הבנקים הגדולים, בסך של כ-2.3 מיליארד שקל (ירידה מכ-2.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד).

אחריו בנק הפועלים עם רווח נקי בסך של כ-2.2 מיליארד ברבעון השני של השנה (עלייה מרווח נקי בסך של כ-1.9 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד).

במקום השלישי ממוקם מזרחי-טפחות הרושם רווח נקי בסך של כ-1.4 מיליארד שקל (לעומת כ-1.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד).

במקום הרביעי בנק דיסקונט עם רווח נקי של כמיליארד שקל ברבעון (לעומת כ-1.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד).

ובמקום החמישי והאחרון, הבנק הבינלאומי שמסכם רבעון שני עם רווח נקי בסך 609 מיליון שקל, (לעומת 587 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד).

מה לגבי התשואה על ההון?

את התשואה הגבוהה ביותר על ההון רשם בנק מזרחי-טפחות – תשואה להון של 19.9%. אחריו הבנק הבינלאומי עם תשואה על ההון של 19.6%, במקום השלישי בנק הפועלים עם תשואה להון של 16.4%, במקום הרביעי בנק לאומי עם תשואה על ההון של 16%, ובמקום האחרון בתשואה להון בנק דיסקונט – 14.1%.

בדומה לרבעון הקודם, הבנקים יחלקו דיבידנדים בסך של 40% מהרווחים, מלבד בנק דיסקונט שיחלק דיבידנד בסך 30% מהרווחים.

שיא של הפקדות לפיקדונות הבנקים בחודש יולי: 27.33 מיליארד שקלים

סך הפיקדונות בריבית קבועה שהציבור הפקיד בבנקים ביולי 2024 הגיע לסך של 27.33 מיליארד שקלים – שיא שלא נראה מאז ינואר 2023 (אז הפקיד הציבור סך של 29.57 מיליארד שקלים בפיקדונות הבנקים). 

סך הפיקדונות בריבית משתנה שהופקדו בבנקים ביולי השנה, הסתכם ב-22.47 מיליארד שקל.

הרווחים הגדלים של הבנקים לא באים לידי ביטוי בריביות על הפיקדונות. גובה הריביות הממוצע שהבנקים מעניקים על פיקדונות נמוך יחסית לגובה הריבית שהם גובים עבור משיכת יתר בחשבון העו"ש, ונמוך גם מהתשואה השנתית המוענקת בקרנות הכספיות.

באיזה בנק מבין 5 הבנקים הגדולים תקבלו את הריבית המשתלמת ביותר על פיקדונות?

(הנתונים לכל הדירוגים בכתבה הם מאתר בנק ישראל נכון לחודש יולי 2024).

הבנקים הגדולים העלו במעט את ממוצע הריביות על הפיקדונות שהם מעניקים. עבור פיקדונות בריבית קבועה, הממוצע עלה ל-3.42% בחודש יולי לעומת 3.37% נכון לחודש יוני. עבור פיקדונות בריבית משתנה, הממוצע עלה ל-3.26% בחודש יולי לעומת 3.24% נכון לחודש יוני. 

הבנק שמעניק את הריבית המשתלמת ביותר על פיקדונות בריבית קבועה ומשתנה הוא בנק הפועלים, שמעניק ריבית קבועה ממוצעת של 3.84%, וריבית משתנה ממוצעת של 3.48% לכל התקופות.

הבנק שמעניק את הריבית הנמוכה ביותר על פיקדונות בריבית קבועה הוא בנק דיסקונט שמעניק ריבית קבועה ממוצעת של 2.95%, ובריבית נמוכה הבנק הבינלאומי , שמעניק ריבית משתנה ממוצעת של 2.92%, לכל התקופות.

גובה הריביות על פיקדונות בריבית קבועה שמעניק כל אחד מהבנקים הגדולים – לפי תקופת זמן


 

גובה הריביות על פיקדונות בריבית משתנה שמעניק כל אחד מהבנקים הגדולים – לפי תקופת זמן

באיזה בנק הכי פחות כדאי להיות במינוס?

ההמלצה היא כמובן שלא להיות במינוס באף בנק, אולם במקרים בהם הדבר בלתי נמנע, כדאי לדעת מה גובה הריבית על יתרת החובה שתיגבה מכם בבנקים השונים.

להלן גובה הריביות שיגבו מכם על יתרת חובה בעו"ש בחמשת הבנקים הגדולים (נכון לחודש יולי 2027).

הבנק שגובה את הריבית הגבוהה ביותר על יתרת חובה בעו"ש הוא בנק מזרחי-טפחות הגובה ריבית של 13.5%.

אחריו, בנק לאומי הגובה ריבית של 12.49%.

במקום השלישי בנק הפועלים הגובה ריבית של 12.35% על יתרת חובה בעו"ש.

במקום הרביעי הבנק הבינלאומי שגובה ריבית של 11.93%.

ובמקום האחרון (או הראשון במצטיינים) ממוקם בנק דיסקונט שגובה את הריבית הנמוכה ביותר על יתרת חובה בעו"ש: 7.43%.

 


אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות


arrow