× כניסה הדף שלי יצירת דף אדוויזר להתנתק חיפוש סוכן מודל צ'יליאני השתלמות מודל צ'יליאני גמל גמל להשקעה חסכון לכל ילד יצירת קשר תקנון שימוש
קישורים
הר הכסף הר הביטוח המסלקה הפנסיונית

 

שלמה אליהו ימכור כ-5% ממניות מגדל לאטשולר שחם תמורת כ-163 מיליון שקל

התמורה אמורה לשרת את התשלום לבעלי האג"ח של אליהו הנפקות בספטמבר הקרוב

שלמה אליהו, צילום: סיון פרג׳
שלמה אליהו, צילום: סיון פרג׳
שלמה אליהו, בעלי השליטה במגדל אחזקות, מוכר לבית ההשקעות אלטשולר שחם, כ-5% ממניות מגדל המחוזקות בידיו באמצעות אליהו הנפקות בע"מ, חברה פרטית בשליטתו המלאה של שלמה אליהו. שלמה אליהו מחזיק בכ-64.28% מההון המונפק והנפרע של מגדל באמצעות אליהו הנפקות ובאמצעות חברה פרטית נוספת (פרויקט גן העיר בע"מ).

על פי תנאי העסקה:

1. המכירה מתוכננת להתבצע ביום 15 בספטמבר 2024 במחיר למנייה השווה לממוצע מחירי הסגירה של מניית החברה בבורסה בכל אחד מימי המסחר שיחולו בתקופה שבין 12 באוגוסט 2024  עד 12 בספטמבר 2024 (כולל), אך לא יותר מ-500 אג' למניה.

2. כמות מניות החברה שתימכרנה תיגזר מחלוקת סכום הרכישה של 163 מיליון ש"ח במחיר למניה שיקבע כאמור בסעיף 1 לעיל, אך בכפוף למגבלת ההחזקה במבטח לפי הדין, כך שהחזקות הקונה ובעלי השליטה בו (כולל החזקותיהם הקיימות בחברה) לא יעלו על 4.99% ממניות החברה. העסקה תבוצע כעסקה מחוץ לבורסה.

לאחר השלמת העסקה יירדו אחזקותיו של אליהו במגדל לכ-59%. אליהו היה זקוק למזומנים לטובת תשלום לבעלי האג"ח של אליהו הנפקות, בהיקף של למעלה כ-164 מיליון ₪ הצפוי להתבצע ב-18 בספטמבר הקרוב.

מחיר מניית מגדל עמד בסיום המסחר היום על 4.7 שקלים. על פי העסקה, אלטשולר שחם תרכוש את מניות מגדל לפי השווי  שלהן בין 12 באוגוסט 2024 ל-12 בספטמבר 2024, אך במחיר של לא יותר מחמישה שקלים למניה. 

מחיר המניה יקבע את היקף האחזקה הסופי של אלטשולר שחם במגדל, שבכל מקרה לא יהיה גבוה משיעור של 4.99%, שמעליו תצטרך אלטשולר שחם לקבל היתר אחזקה מרשות שוק ההון. לאחר המכירה ירד אליהו לאחזקה בשיעור 59%. התמורה עבור מכירת המניות אמורה לשרת את תשלום האג"ח של אליהו בספטמבר הקרוב, בהיקף של 164 מיליון שקל.


אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות


arrow