× כניסה הדף שלי יצירת דף אדוויזר להתנתק חיפוש סוכן מודל צ'יליאני השתלמות מודל צ'יליאני גמל גמל להשקעה חסכון לכל ילד יצירת קשר תקנון שימוש
קישורים
הר הכסף הר הביטוח המסלקה הפנסיונית

 

רשות שוק ההון העניקה רישיון לשתי חברות ביטוח חדשות

שתי חברות הביטוח החדשות, אנקור בשליטת אורי אומיד וסקוריטס בשליטת גבי שפירא, יעסקו בביטוחי רכוש וחבויות

עמית גל, קרדיט: לע״מ
עמית גל, קרדיט: לע״מ
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, עמית גל, הודיע היום (ב') על הענקת רישיונות לעיסוק בביטוח לשתי חברות ביטוח חדשות שתפעלנה בתחום הביטוח הכללי: סקוריטס ואנקור. חברת סקוריטס, בשליטתו של מר גבי שפירא, צפויה לפעול בענפי ביטוח רכב חובה ורכוש (מקיף וצד ג') לרכבים כבדים ומסחריים תוך הרחבת ההיצע בתחום זה. חברת אנקור, בשליטתו של מר אורי אומיד, תפעל בענפי ביטוח רכב חובה ורכוש (מקיף וצד ג') וביטוח מקיף לדירות ולבתי עסק במגוון רחב של מוצרים.

חברות הביטוח החדשות הן הראשונות שמקבלות רישיון מבטח מזה כארבע שנים. הרישיונות הוענקו על ידי הממונה לאחר הליך רישוי רחב ומקיף, במסגרתו נבחנו לעומק התוכניות העסקיות שלהן, נערכה בדיקה מקיפה למבקשי היתר השליטה המתייחסת ליושר, ליושרה ולחוסן הפיננסי שלהם, וכן נבדקה ההיערכות המיכונית, התפעולית והרגולטורית, ובה קיום הוראות ממשל תאגידי, הנדרשת להתחלת הפעילות כחברת ביטוח. הליך מקיף זה נדרש על מנת להבטיח את זכויותיהם של המבוטחים, את טיב השירות, את איכות הטיפול בתביעות ואת העמידה בסטנדרט הרגולטורי הנדרש.

שתי החברות החדשות מצטרפות ל-14 חברות ביטוח שפעילות כיום בשוק הביטוח הכללי בישראל, ובכלל זה בשווקי ביטוחי הרכב הדירה. שווקים אלה מתאפיינים ברמת תחרות גבוהה, שתורמת למגמת הפיתוח, השכלול והחדשנות של המוצרים והשירותים ולהתאמתם להתפתחויות בשוק. בשוק זה, חברות הביטוח מאמצות בשנים האחרונות טכנולוגיות מתקדמות שמשפרות את תהליכי רכישת הביטוח, השירות ויישוב התביעות והופכות אותם לשקופים, פשוטים, נוחים ומהירים יותר.

חברת הביטוח החדשה סקוריטס מצויה בבעלותו של גבי שפירא המחזיק כיום בסקוריטס סוכנות לביטוח בע"מ, המתמחה בביטוח משאיות ורכב כבד אחר. סוכנות הביטוח הוקמה בשנת 1997 והיא מורשה מטעם חתמי לוידס (Lloyd's Cover Holder) במספר ענפי ביטוח, לרבות בענף הרכב. בשנת 2023 הסוכנות הנפיקה כ-9,900 פוליסות מקיף וצד ג' בענף המשאיות והנגררים, וכ-2,300 פוליסות בענף ההיסעים (אוטובוסים/מיניבוסים).

חברת הביטוח החדשה אנקור מצויה בשליטתו של אורי אומיד, שכיהן עד לפני כשנה וחצי כמנכ"ל חברת שלמה ביטוח. החברה צפויה לפעול בענפי ביטוח רכב חובה ורכוש (מקיף וצד ג') וביטוח מקיף לדירות ולבתי עסק. בחברה שותפים גם חברת הפניקס ואורן כהן וחברת UMI שרכשה לאחרונה 12.5% מהמניות של אנקור תמורת 10 מיליון שקלים.

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר: "אני מברך על הקמתן של שתי חברות ביטוח חדשות. הצטרפותן של שתי חברות נוספות לשוק הביטוח הישראלי תביא להגברת התחרות, הורדת המחירים והרחבת המוצרים והשירותים המוצעים לציבור בישראל. במיוחד בתקופה זו, הצטרפותם של שחקנים חדשים לשוק מעידה על חוסנו ואיכותו של עולם הביטוח ושל המשק הישראלי בכלל."

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון: "הענקת רישיונות לחברות הביטוח החדשות היא צעד נוסף במדיניות רשות שוק ההון, לשכלול ופיתוח שוק הביטוח הישראלי, ושימורו כשוק תחרותי, חדשני ומתקדם, לטובת חיזוק המשק וקידום טובת הצרכנים. לבעלי השליטה בחברות החדשות ידע, ניסיון, ומומחיות משמעותיים בתחום הביטוח ואנו צופים שכניסתן של החברות לפעילות תגביר את המגוון והאיכות של מוצרי הביטוח בישראל. למנהלי ולעובדי החברות החדשות אחריות רבה ותפקיד חשוב בחיזוק השוק ובשמירה על אמות מידה גבוהות של הוגנות ושירות."


אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות


arrow