× כניסה הדף שלי יצירת דף אדוויזר להתנתק חיפוש סוכן מודל צ'יליאני השתלמות מודל צ'יליאני גמל גמל להשקעה חסכון לכל ילד יצירת קשר תקנון שימוש
קישורים
הר הכסף הר הביטוח המסלקה הפנסיונית

 

יונט קרדיט הולכת ומסתבכת - אייזיק דורש להחזיר ההמחאות שהפקיד

שלמה אייזיק ביטל הסכמתו לכסות התחייבויות של יונט קרדיט | החברה הודיעה כי היא דוחה את הביטול מצדו של אייזיק ותפעל למימוש ההסכם עליו חתם

שלמה אייזיק, קרדיט: רמי זרנגר
שלמה אייזיק, קרדיט: רמי זרנגר
אין רגע דל ביונט קרדיט - שלמה אייזיק, מבעלי השליטה בחברת יונט קרדיט, שלח לדירקטוריון החברה מכתב חריף בו הודיע על ביטול מצדו של הסכם החברה עם בעלי השליטה.

ב-22 ביוני הודיעה החברה על הסכם שנחתם בינה לבין בעלי השליטה בחברה, אייזיק ושי פנסו, לפיו:

בעלי השליטה הפקידו בידי החברה, באמצעות עוה"ד החיצוניים של החברה, המחאות בסך של 1.8 מיליון ש"ח, שמועד פירעונן יחול ביום 30 ביוני 2022, וזאת עבור חלק מתשלומי הריבית בגין ההלוואות לקבוצת הלווים שהמועד לתשלומם חלף. כמו כן, ככל והחברה תודיע לבעלי השליטה בכתב על סכום חסר בגין תשלומי ריבית שנצברו בגין ההלוואות לקבוצת הלווים, מעבר לסכום זה, יפקידו בעלי השליטה בידי החברה המחאה בסכום המשלים.

בנוסף, העמידו בעלי השליטה המחאות בסך כולל של 8.1 מיליון ש"ח, אשר ייפרעו מדי חודש בחודשו החל מיום 30.07.2022  ועד ליום 30.12 2022 , וזאת בנוסף להמחאה בסך 2.45  מיליון ש"ח, שניתנה לחברה מאת יונט קרדיט בע"מ (החברה הפרטית שגם בה שותפים אייזיק ופנסו. ק.מ.) הנושאת תאריך פירעון של 15.10.2022. המחאות אלו נועדו לכסות את סכומי ההמחאות החסרות בחברה.

בעלי השליטה התחייבו לשלם לחברה את כל התשלומים העתידיים המגיעים לחברה – ריבית וקרן – בגין ההלוואות לקבוצת הלווים, וזאת במועדים המדויקים שנקבעו לכך במסמכי ההלוואות האמורות.

להבטחת פירעון המחאות בעלי השליטה, לרבות המחאת יונט הפרטית, וכן, להבטחת יתר ההתחייבות האמורות ביחד, התחייבו בעלי השליטה להפקיד בידי החברה, עד ה-5 באוגוסט 2022, אוטונומית בלתי מותנית, הניתנת למימוש על-פי דרישה ראשונה, בין כולה ובין לשיעורין, בסך של 25 מיליון ש"ח . הערבות הבנקאית תהיה בתוקף עד 30 יום לאחר המועד האחרון לתשלום קרן ההלוואות לקבוצת הלווים.

אייזיק דורש להחזיר ההמחאות שהפקיד 

במכתבו לדירקטוריון החברה, דורש אייזיק למשוך את ההמחאות שנמסרו על-ידו מכוח ההסכם, וזאת עקב טענות בדבר הפרות יסודיות, לכאורה, של ההסכם מצד החברה. לטענתו, על פי ההסכם שלו עם יונט קרדיט, התחייבה החברה לפעול כדי לגבות את החובות בגין סכומי ההמחאות החסרות, באופן שיצמצם את חשיפתו לכיסוי ההתחייבויות. אולם בפועל, כספים אלו לא הוזרמו לקופת החברה אלא לחשבונות אחרים.

החברה הודיעה כי היא דוחה את טענותיו של אייזיק ובכוונתה לפעול למימוש ההסכם על-ידי אייזיק. עוד מדווחת החברה, כי למיטב ידיעתה, ונכון למועד דוח זה, שי פנסו עומד בהתחייבויותיו על-פי ההסכם.

למכתב של אייזיק קדמה ביום חמישי החלטת החברה לפטר את המנכ"ל צחי אזר, בעקבות הליך השימוע שנוהל על ידי הדירקטורים הבלתי תלויים בחברה. זאת, לאחר שהתברר כי אזר נטל לכאורה כספים מהחברה בסכום של כ-70 אלף שקל מבלי שדיווח על כך.

"בחברה הועסקו מורשעים בפלילים"

ביום שישי האחרון פורסם ב"כלכליסט" ראיון עם צחי אזר, שאמר למראיין אלמוג עזר, כי פיטוריו  "בטענה שנטל מהחברה 24 אלף דולר ללא אישור, הם תוצר של קנוניה מטעם בעלי תפקיד בחברה שרק רוצים לרשת את מקומו". עוד טען אזר במסגרת הראיון כי בתוך יונט קרדיט שררו מאבקים קשים, הועסקו בה מורשעים בפלילים, ולא התקיימה הפרדה בין החברה הציבורית לפרטית, תוך ביצוע לכאורה של מעשים פליליים.

אבני הדרך במפולת של יונט קרדיט:

ההסתבכות של יונט קרדיט, אליה הובא לפני שנה שר האוצר לשעבר משה כחלון לשמש כיו"ר דירקרטוריון, לא החלה בחודש האחרון, כשאז החלו להגיע הדיווחים עליה. 

ב-9 במאי דיווחה החברה על שוד שלמזומנים בסך 3.5 מיליוני שקלים מכספי הסניף שלה בחולון. החברה דיווחה כי השוד בוצע באמצעות גז פלפל על ידי שני רעולי פנים שהתחזו לשליחי וולט. כיום יש מי שחושדים שהשוד היה מבוים.

ב-1 ביוני הודיעה החברה על דחיית דוחותיה הכספים ועצירת המסחר עקב חשש לאי התאמות כספיות באחד מסניפיה.

ב-2 ביוני דיווחה החברה כי בעקבות ממצאי בודק חיצוני שמינתה על אי התאמות כספיות ביונט קרדיט וכי בסניף שלה בנצרת חסרות המחאות של החזרי הלוואות בשווי כ-7.7 מיליון ₪.

במקביל נמצא כי המנכ"ל צחי אזר, הוא גם אחד מבעלי השליטה, לקח מהחברה הלוואה בסך 24 אלף ₪ בניגוד לאישורים הנדרשים. אזר התבקש לשהות בחופשה עד לגמר הבירור. שי פנסו ושלמה אייזיק (המשמש כיום כנשיא לשכת סוכני הביטוח. ק.מ.), מבעלי השליטה  התחייבו להפקיד בידי החברה לחברה את סך ההמחאות החסרות באמצעות המחאות שמועד פירעונן הוא ל-31 בצדמבר 2022.

ב-13 ביוני הודיעה החברה כי הוגשה נגדה בקשה לתביעה ייצוגית בעקבות ההתפתחויות בה.

ב-13 ביוני גם נקודת אור - יונט קרדיט דיווחה כי בעלי השליטה אייזיק ופנסו חתמו על מסמך עקרונות למכירת 18% ממניותיהם בחברה תמורת 10 מיליון ₪  לחברת "גיזה".

ב-16 ביוני דיווחה החברה, כי יש אפשרות לחשיפה גבוהה יותר של כספים שנעלמו מהחברה. הבורסה משעה המסחר ביונט קרדיט עד ה-21 ביוני.

עוד ב-16 ביוני - כחלון מודיע על התפטרותו מדירקטוריון יונט קרדיט. 

הפסקת מסחר מלאה בניירות הערך של החברה.

20 ביוני – הוחלט כי המניה תיגרע מהמדדים – ת"א-פיננסים, ת"א-ביטוח ושירותים פיננסים, ת"א-AllShare ות"א- צמיחה בתום המסחר ביום שלישי, 2022.06.21.

ב-22 ביוני הודיעה החברה כי סכום הצ'קים ש"נעלמו" תפח ל-10.6 מיליון ₪; ריבית בשיעור 12% על הלוואה בסך 37 מיליון ₪ שניתנה לקבוצת לווים, לא שולמה בכלל עד היום, כך שהחברה חשופה לסכום זה.

במקביל הודיעה החברה על הסכם עם בעלי השליטה להזרמת כספים מצדם לכיסוי התחייבויות החברה.

ועוד ב-22 ביוני  - גיזה מודיעה כי ביטלה את המו"מ לרכישת 18% מאייזיק ופנסו.

כמו כן, דווח כי הוגשה בקשה לתיקון הבקשה לתובענה ייצוגית באופן שיותר למבקש לתקן את סכום התביעה, להרחיב את הגדרת הקבוצה כך שתכלול לתוך הקבוצה גם את כל מי שהחזיק מניות של החברה עד ליום 15 ביוני 2022 ,וכן, לנהל את הבקשה המתוקנת כנגד משיבים נוספים ולהוסיף את יתר הדירקטורים כמשיבים.

ב-28 ביוני – בעל מניות ביונט קרדיט הגיש בקשה לגילוי מסמכים.

29 ביוני – צחי אזר מפוטר.

3 ביולי – הודעת החברה על מכתבו של אייזיק שמבטל מצדו את ההסכם עם החברה. 


אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות


arrow